Onsdag

image.jpg

Redan onsdag, veckorna bara flyger förbi.

Igår blev det tyvärr inte backen för mig jag har så sjukt ont i mina vader det låter säkert som överdrift men nee fy, fortfarande  har jag svårt att räta ut mina ben. När jag vaknade idag på morgonen och skulle gå till köket så säger min man, ska det verkligen vara sådär du går som en grottmänniska?! Så illa är det! Och jag som ska träna ben idag, jag vet inte hur jag kommer att lyckas med det, kanske får vänta med benträningen till helgen.

Tränade bröst och triceps igår och passet gick bra :-)) Det blev bänkpress, hantelpress, hantelflyes och cable flyes för bröst. För triceps blev det dips, liggande tricepspress med hantlar&stång och sist tricepspress med rep i cable.  Fixade nytt schema till en klient och nu ska jag gå igenom mail som jag har fått under morgonen :-)

Jag tänkte dela med mig av ett gammalt inlägg som jag postade för ca 2år sen om självförtroende som jag fick mycket fina kommentarer för från er <3  Lite om min resa med dåligt självförtroende till ett bättre självförtroende. Fortfarande något som man dock får kämpa med varje dag, men träningen är det som hjälper mig :-) Vi tjejer är oftast för hårda med oss själva om hur vi "måste" se ut. 

 

image.jpg
image.jpg

 

 

Jag har faktiskt aldrig haft bra självförtroende. Men den var verkligen i botten när jag gick upp i vikt(+15kg på 1år).

Jag började tom isolera mig från att träffa vänner.

I skolan var jag aldrig populär utan snarare tvärtom. Men jag har haft den turen att jag kommer från en otroligt fin familj som alltid har sagt att jag är fin som jag är:-)

Vi tjejer, vi är experter på att jämföra oss med varandra och med bilder på modeller som ser så perfekta ut (trots att det ligger en hel del photoshop bakom den perfekta ytan).

Man kan inte jämföra sig med någon annan, vi har alla helt olika kroppar. Tex att jämföra sig med en modell som är 180cm lång om man själv är 160cm, kropparna kommer alltid att se annorlunda ut trots att ni skulle vara lika "smala" eller "vältränade".

Däremot kan vissa bilder vara en bra motivation. Så funkar jag iaf, ser jag en kropp som jag tycker ser "perfekt" ut så kan jag ha den som en motivations bild. Jag vet att jag inte kommer att se exakt så ut men det kan vara en påminnelse om att inte ge upp mina hälsosamma vanor.

Min "motivationsbild" har förändrats mycket genom åren. Jag har varit en sån som faktiskt har tyckt att det snyggaste som finns är att vara så smal som möjligt. Jag har lidit av ätstörningar som många andra tjejer. Vilket jag tycker att är otroligt sorgligt.

Men efter att jag börjat hitta träningen så fick jag en helt annan motivationsbild vilket började bli mer och mer åt det hälsosamma utseendet. Nu älskar jag kroppar som är kvinnliga men vältränade. Och det kan du inte svälta dig till utan tvärtom du behöver massa mat för att se vältränad ut. Men självklart rätt kost.

Jag tycker att du som vill ha bättre självförtroende skriver ner allt bra du kan komma på om dig själv. Listan kanske börjar med få ord, men med tiden hittar du fler fina ord att skriva ner.

Och ett otroligt bra sätt att faktiskt få bättre självförtroende är såklart träning. Det hjälpte mig :-) Inte bara med utsidan utan även med insidan.

Jag har skrivit det förr men det tål att upprepas , när du tränar utsöndrar kroppen endorfiner som får dig att må bättre psykiskt. Mängder med vetenskapliga studier visar att det är antidepressivt att träna. Träningen bygger upp din självkänsla!